چهارشنبه ۲۳ اسفند ۰۲

خواص قاصدك؛ 15 خاصيت بي نظير قاصدك و دمنوش قاصدك براي سلامتي

قاصدك از مواد سالم مانند كاروتن، فيبر، مواد معدني، بتا كاروتن، ويتامين C و بسياري از مواد ديگر تشكيل شده است. اين چاي از طب گياهي چيني است. قاصدك داراي مزاياي بسياري براي سلامتي است. از ريشه برگ و گل گياه قاصدك در داروهاي گياهي استفاده مي شود. قاصدك همچنين بشكل چاي مصرف مي شود .
divider
خواص چاي قاصدكچاي قاصدك براي سفت كردن پوست شكمقاصدك يكي از گياهان دارويي خوب براي كساني است كه به دنبال سفت كردن پوست شكم هستند. اين گياه دارويي مي‌تواند عملكرد كبد انسان را بهبود ببخشد. چاي قاصدك همچنين، به دفع آب حبس شده در بدن و سموم ديگر كمك مي‌كند و در عين حال نفخ شكم را نيز از بين مي‌برد. شما مي‌توانيد اين گياه را با ساير ادويه‌ها تركيب كنيد تا چربي شكم ناشي از حبس آب كاهش بيابد.
دستورالعمل تهيه چاي قاصدك براي سفت كردن پوست شكم


بايد در اين‌جا اضافه كنم كه قاصدك ممكن است با بعضي داروهاي خاص كه فشار خون بالا يا ديابت را درمان مي‌كنند، واكنش نشان دهند. علاوه بر اين، اگر از بيماري كيسه صفرا رنج مي‌بريد، نبايد قاصدك را بيش از يك ماه مصرف كنيد.
چاي قاصدك براي گل مژهبه عنوان يكي از توصيه‌هاي خلاص شدن از دست گل مژه، مطمئن شويد تا آنجا كه مي‌توانيد براي مبارزه با باكتري‌هايي كه باعث گل مژه مي‌شوند و همچنين تميز كردن بدن‌تان چاي قاصدك مي‌نوشيد. همچنين، مي‌توانيد يك كيسه‌ي چاي قاصدك را بجوشانيد، بگذاريد كمي خنك شود و بعد از آن به عنوان كمپرس گرم روي چشم‌هاي‌تان استفاده كنيد.
چاي قاصدك براي سنگ كيسه صفراگياه دارويي قاصدك از كبد شما حمايت مي‌كند و به عملكرد كيسه صفرا كمك مي‌كند. برگ قاصدك به افزايش دفع صفرا از كبد و در نتيجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربي كمك مي‌كند. اين گياه همچنين براي تحريك كيسه صفراي تنبل موثر است. بنابراين، استفاده از قاصدك براي درمان سنگ كيسه صفرا منطقي به نظر مي‌رسد. شما هميشه مي‌توانيد برگ‌هاي سبزرنگ و ظريف قاصدك را به سالادتان اضافه كنيد يا آنها را بخارپزكنيد و بخوريد. همچنين مي‌توانيد چاي قاصدك بنوشيد. در اينجا دستورالعمل تهيه‌ي چاي قاصدك را مي‌بينيد.
خواص قاصدك؛ 15 خاصيت بي نظير قاصدك و دمنوش قاصدك براي سلامتي


۱ قاشق غذاخوري ريشه‌ي قاصدك، يك تكه زنجبيل تازه، يك تكه پوست دارچين، ۱ دانه‌ي هل، ۴-۶ برگ نعناع را با هم مخلوط كنيدآن‌ها را در يك كاسه قرار دهيد و بعد بجوشانيدبعد از ۵-۱۰ دقيقه، ‌چاي را صاف كنيد و ۲ قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيداين چاي را ۲ تا ۴ بار در روز بنوشيد تا به بهترين نتايج ممكن برسيداحتياط: اگر از كانال‌هاي مسدودشده‌ي صفرا يا ديگر مشكلات مرتبط با مثانه رنج مي‌بريد، از مصرف اين چاي اجتناب كنيد. قبل از استفاده از اين چاي، با پزشك‌تان مشورت كنيد.چاي قاصدك براي درمان راشيتيسم



دستورالعمل تهيه دمنوش ريشه قاصدك براي درمان سنگ كليه
ريشه‌ي قاصدك را در آب جوش بريزيد و اجازه دهيد حدود ۱۰ دقيقه دم بكشد.در نهايت، اين دمنوش گياهي را صاف كنيد و بنوشيد.روزي ۲ الي ۳ فنجان از اين دمنوش بنوشيد.دمنوش ريشه قاصدك براي از بين بردن خالگياه قاصدك در درمان خال بسيار موثر است. شيره‌ي موجود در ريشه و ساقه‌ي قاصدك داراي خواص پاك‌كننده است و مي‌تواند خال ، زخم، جوش، و حتي زگيل را درمان كند.
دستورالعمل تهيه دمنوش ريشه قاصدك براي از بين بردن خال
مايع شيري را از ريشه قاصدك استخراج كنيد و آن را بدون اين‌كه رقيق كنيد، روي خال بماليد.اجازه بدهيد دارو به مدت يك ساعت بماند و سپس آن را بشوييد.اگر نمي‌توانيد ريشه قاصدك را پيدا كنيد، خمير تهيه‌شده از ريشه‌ي خشك قاصدك را بر روي خال استفاده كنيد. روش ديگر هم اين است كه مي‌توانيد يك ساقه‌ي قاصدك را چند بار در روز روي خال بماليد و بعد از يك ساعت آن را بشوييد.براي رسيدن به بهترين نتايج ممكن، ۲-۳ بار در روز اين روش را انجام دهيد.چاي قاصدك براي پايين آوردن سطح كراتينينزماني كه پاي پايين آوردن سطح كراتينين به ميان مي‌آيد، فراموش نكنيد كه ثابت شده‌است دمنوش ريشه قاصدك به عنوان يك ديورتيك (ادرار‌آور) طبيعي كه مي‌تواند به حذف سموم مضر از بدن كمك كند، بسيار موثر است. علاوه بر اين، ريشه‌ي قاصدك عملكرد كليه را نيز بهبود مي‌بخشد و تورم ناشي از احتباس آب و همچنين ادم را كاهش مي‌دهد.
دستورالعمل تهيه دمنوش ريشه قاصدك
براي استفاده از ريشه قاصدك، فقط بايد ۱ قاشق غذاخوري از پودر ريشه خشك ‌شده قاصدك را در يك فنجان آب جوش بريزيد. سپس اجازه دهيد به مدت ۱۰ دقيقه دم بكشد و آن را صاف كنيد. براي رسيدن به بهترين نتايج ممكن، بايد اين دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز به مدت چند هفته مصرف كنيد. همچنين مراقب باشيد كه دمنوش ريشه‌ي قاصدك ممكن است با ديابت و داروهاي فشار خون بالا تداخل ايجاد كند.


گياه قاصدك غني از مواد مغذي است. ريشه و برگ اين گياه دارويي منبع خوبي از ويتامين‌هايي مانند ويتامين A، C، D و B است. قاصدك همچنين داراي مواد معدني از جمله آهن، منيزيم، پتاسيم، روي، منگنز، مس، كولين، كلسيم، بور و سيليكون است. در واقع قاصدك يكي از گياهان دارويي است كه متخصصان تغذيه مصرف آن را براي راشيتيسم توصيه مي‌كنند.
دستورالعمل تهيه چاي قاصدك براي درمان راشيتيسم
برگ قاصدك را در يك قوري بريزيدآب داغ را روي برگ‌ها بريزيد.به مدت ۳ دقيقه صبر كنيد تا دم بكشد.هم بزنيد و صبر كنيد كه يك دقيقه‌ي ديگر هم دم بكشد.تركيب را صاف كنيد و چاي را بنوشيد.چاي قاصدك براي درمان درد آرتريتبرگ‌هاي قاصدك داراي خواص قدرتمند ضد التهابي هستند. لي هچمن، نويسنده‌ي كتاب “‌ پزشكي طبيعي باليني‌‌”‌ در اين مورد مي‌گويد،‌ برگ‌هاي قاصدك مي‌توانند اينترلوكين‌ها و ساير مولكول‌هاي دستگاه ايمني را كه باعث تحريك التهاب مي‌شوند، مهار كنند. هم‌چنين قاصدك مملو از كلسيم ارگانيك است كه براي سلامت استخوان‌ها ضروري است. به علاوه، اين گياه به طور قابل توجهي سرشار از ويتامين A و ويتامين C است كه مي‌توانند به طور طبيعي بافت آسيب ديده را ترميم كنند. اسيد لينولئيك موجود در قاصدك جزء يكي از اسيدهاي چرب ضروري است كه مي‌تواند واكنش‌هاي ايمني بدن را تنظيم و التهاب را سركوب كند.
دستورالعمل تهيه چاي قاصدك براي درمان درد آرتريت
الف. ۳ قاشق چاي خوري برگ قاصدك تازه (يا يك قاشق چاي خوري برگ خشك شده) را در يك فنجان آب بجوشانيد.ب. در صورت تمايل، مقداري عسل به آن اضافه كنيد تا طعم خوبي پيدا كند.پ. اين نوشيدني را صاف كنيد و دو بار نوش جان كنيد.
همچنين ريختن برگ‌هاي قاصدك در سالاد يا خوردن آن به همراه مقداري روغن زيتون فرا بكر ميز فوايد مشابه‌اي به همراه خواهد داشت.
دمنوش ريشه قاصدك براي درمان سنگ كليهريشه قاصدك علاوه بر خواص ضد التهابي‌اش كه به كاهش درد و تورم كمك مي‌كند، قادر است به دفع سنگ كليه نيز كمك كند. پتاسيم موجود در اين گياه دارويي باعث ايجاد چنين خاصيتي در آن مي‌شود. هم‌چنين، ريشه‌ي قاصدك به عنوان ماده‌ي ادرارآور طبيعي نيز شناخته مي‌شود.
ريشه گياه قاصدك ممكن است با داروهاي ضد فشار خون و ديابت تداخل ايجاد كند. از اين رو، در صورت مصرف هر يك از اين داروها، از اين درمان خانگي براي سنگ كليه استفاده نكنيد. هم‌چنين، استفاده از اين درمان خانگي براي افراد مبتلا به بيماري‌هاي مربوط به كيسه‌ي صفرا نيز توصيه نمي‌شود.



چاي قاصدك براي آب آوردن شكمريشه قاصدك، به عنوان يك ديورتيك طبيعي شناخته شده‌است. اين گياه دارويي كمك مي‌كند تا مايع اضافي موجود در شكم كاهش بيابد. ريشه قاصدك همچنين به فرايند هضم كمك مي‌كند و اثرات ضد التهابي بر روي كبد فرد مبتلا به سيروز دارد.
دستورالعمل تهيه چاي قاصدك
۱. ريشه قاصدك را در آب داغ به مدت ۱۰ دقيقه دم بگذاريد.۲. تركيب را صاف كنيد و اجازه بدهيد كه خنك شود.۳. عسل را به فنجان چاي قاصدك اضافه كنيد و در نهايت آن را بنوشيد.


علاوه بر اين، قاصدك يك منبع عالي از مواد معدني مانند پتاسيم، آهن و روي است. نه تنها برگ قاصدك بلكه ريشه‌ي آن نيز مي‌تواند به طور طبيعي و موثري بيماري كليه را درمان كند. ريشه قاصدك به علت خواص ضد باكتري كه دارد باعث كاهش عفونت در دستگاه ادراري مي‌شود. به علاوه، قاصدك داراي خواص ضد التهابي است كه به از بين رفتن سنگ كليه نيز كمك مي‌كنند.
ميزان مصرف چاي قاصدك براي بيماران مبتلا به نارسايي كليه
دوز توصيه شده‌ي روزانه براي بيماران مبتلا به نارسايي كليه ۲ تا ۸ گرم ريشه‌ي خشك قاصدك است كه بايد به صورت سه بار در روز مصرف ‌شود. روش ديگر اين است كه مي‌توانيد كپسول‌هاي ۲۵۰ ميلي‌گرمي از عصاره‌ي پودري را به صورت كپسول سه يا چهار بار در روز مصرف كنيد.

چاي قاصدك براي نارسايي كليهقاصدك به عنوان يكي از داروهاي مؤثر خانگي براي نارسايي كليه در نظر گرفته مي‌شود. اين گياه دارويي حاوي مواد معدني، پروتئين، خواص ديورتيك و ويتامين است. بنابراين، مي‌تواند به درمان نارسايي كليه كمك كند و سلامت كليه را بهبود ببخشد. علاوه بر اين، گياه قاصدك همچنين براي افزايش دفع و توليد ادرار مفيد است. براي رسيدن به بهترين نتايج، مي‌توانيد يك تا دو كپسول قاصدك را در روز مصرف كنيد. ويتامين B، ويتامين A، C و D نيز در برگ قاصدك موجود است.
اعتقاد بر اين است كه نوشيدن چاي قاصدك باعث بهبود نارسايي كليه مي‌شود. با اين وجود، قبل از استفاده از قاصدك براي درمان نارسايي كليه، سنگ كليه و ساير اختلالات سلامتي، حتما با پزشك‌تان صحبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.