دوشنبه ۱۴ اسفند ۰۲

فوايد معجزه آساي برگ درخت به

به با نام علمي Cydonoa oblonga از ميوه هاي دانه دار مي باشد كه قسمت خوراكي ميوه شان، نهنج رشد كرده گل است كه تخمدان را در بر گرفته است. درخت به ، درخت كوچكي است به ارتفاع حداكثر پنج متر، كه شبيه درخت سيب است.

ميوه اش به رنگ زرد ، آبدار و درشت تر از سيب است و در فصل پاييز مي رسد. به ، داراي بو يي مطبوع و طعمي گواراست. تخم ميوه به را «بهدانه» مي گويند كه داراي ماده لعابي است كه اثر درماني دارد كه به نام هاي «بهي»، «آبي» و «توج» نيز معروف است و بهترين به ايران ، در اصفهان پرورش مي يابد.

درخت به در بيشتر نقاط دنيا مثل آسيا، اروپا، نواحي مديترانه و آفريقاي شمالي مي رويد با اين حال ايران تامين كننده 75 درصد به در دنيا مي باشد. در سطح برگ و ميوه به كرك و پرز وجود دارد. شكوفه هاي اين ميوه به رنگ هاي صورتي و يا سفيد هستند.گلهاي آن درشت ، برنگ سفيد و يا صورتي و داراي پنج گلبرگ مي باشد . ميوه رسيده زردرنگ ، گرد و يا بشكل گلابي است و در سطح آن پوشيده از كرك بوده و دريا طعمي مطبوع ، شيرين و يا كمي ترش است .


تقويت موي سر با برگ بهتقويت كردن مو‌هاي سر يكي ديگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ است. جوشانده برگ به را تهيه كنيد، سپس مو‌هاي سر را به آن آغشته كرده و با كلاه پلاستيكي بپوشانيد.بعد از گذشت ۱ ساعت مو‌ها را آبكشي كنيد. اين جوشانده به تيره شدن مو‌ها نيز كمك مي‌كند.
divider
طرز تهيه دمنوش برگ بهبراي تهيه دمنوش برگ به (چاي درخت به، چاي به) كافيست ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ را ۲۰ دقيقه بخيسانيد و بشوييد. سپس آن را در يك ليتر آب در قوري ترجيحا ظرف مسي حرارت دهيد.وقتي جوش امد زيرش را كم كنيد.نبايد ديگر بجوشد. فقط گاهي برگ‌ها را بر هم بزنيد وقتي كه يك سوم اب بخار شد چاي آماده است.شما مي‌توانيد از هل يا چوب دارچين براي معطر كردن و از عسل يا نبات براي شيرين كردن ان استفاده كنيد.فوايد معجزه آساي برگ درخت به


آب 83 گرممواد قندي 10 گرممواد نشاسته اي 5 گرمكلسيم 10 ميلي گرمفسفر 17 ميلي گرمآهن 0/8 ميلي گرمپتاسيم 195 ميلي گرمسديم 5 ميلي گرمويتامين آ 40 واحدويتامين ث 15 ميلي گرمويتامين ب 1 0/02 ميلي گرمويتامين ب 2 0/03 ميلي گرمويتامين ب 3 0/2 ميلي گرمdivider

رفع گرفتگي در عروق قلب با برگ بهتركيبات موجود در برگ به سيستم قلب و عروق را تقويت مي‌كنند. يكي از خواص گلابي تقويت قلب و عروق است اين امر از مهم‌ترين خواص برگ به هم است. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگي‌هاي رگ‌ها و عروق قلب مي‌شود. اگر روزانه به مدت ۲۰ روز يك ليوان از چاي برگ به را مصرف كنيد، مشكل گرفتگي كرونر قلب رفع شده و ديگر نيازي به جراحي يا بالن نداريد.گفتني است مصرف جوشانده برگ به منجر به كاهش فشارخون و كلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته‌هاي خوني نيز پيشگيري مي‌كند.
كاهش تورم چشم‌ها با برگ بهبهبود تورم چشم از خواص برگ به است. براي اين امر هم مي‌توان جوشانده را مصرف كرد و هم مي‌توان از برگ‌هاي نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد براي كاهش ورم چشم‌ها استفاده كرد.

خواص برگ بهبسياري از افراد نمي‌دانند كه برگ به هم خواص دارويي دارد و براي درمان بيماري‌ها از آن استفاده مي‌شود. كاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ريه و سينه، ضدعفوني كردن انواع زخم‌ها از خواص برگ به است.اين دمنوش طبيعتي گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور است.خاصيت ضدعفوني برگ بهبرگ به يك ضدعفوني كننده كاملا قوي است. براي زخم‌هاي سطحي مي‌توان برگ به را با مقداري آب جوشاند و وقتي كه نرم شد از آن به عنوان ضماد براي زخم‌ها استفاده كرد. همچنين جوشانده نيز براي شستشوي زخم‌ها به كار مي‌رود.
رفع مشكلات ريوي با برگ بههمان طور كه گفتيم از ميوه و تخم به براي درمان مشكلات ريوي استفاده مي‌شود. اين امر از خواص برگ به هم است.

كاشت مو طبيعي Fut جوشانده برگ اين ميوه براي تسكين درد‌ها و ناراحتي‌هاي قفسه سينه، نرم كردن مخاط ريه، سرفه، گرفتگي سينه، گلو و صدا بسيار موثر است.همچنين مي‌توان براي درمان ناراحتي‌هاي ريوي برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روي سينه قرار داد و بعد با پارچه‌اي آن را پوشاند. اين امر نيز كمك شاياني به رفع انواع مشكلات ريوي مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.